21 Haziran 2008 Cumartesi

İBRAHİM ERKAL -HAYATI

"10.10.1967 yılında erzurum’un narman ilçesinde doğdu. altı kardeşin en büyüğüdür. babası ziraat işçiliğinden emekli annesi ise ev hanımıdır.
ilk ve orta öğrenimini narman da 18 mart ilköğretim okulunda, liseyi de narman lisesinde tamamladı. müziğe, kendi kendine ilkokulda bağlama, mandolin ve filüt çalarak başlamıştır. liseden sonra ankara’da solfej ve nota dersleri almaya başladı ;geceleri ise ankara’nın çeşitli yerlerinde sahne aldı. askerliğini 1967-68 yıllarında istanbul yeniköy kalender ordu evinde solist olarak yaptı. askerden sonra 1989’da istanbul’a bir pantolon bir ceket göç etti.
istanbul’da “telden dile müzik merkezi”nde eğitimine devam ederken, nişantaşı‘nda garsonluk yaptı.1991 yılında piyanist ve udi olarak sahneye çıkmaya başladı.
1992 yılında tekirdağ ve kumbağ ilçesinde bir yıl çalıştı. bu esnada ilk albümü tutku’nun şarkılarını tamamladı.1992’nin sonunda istanbul’a dönüp tutku albümünü “telden dile müzik merkezi”ndeki öğretmen arkadaşları ile yaptı. hayatında ilk kez plakçılar çarşısına elinde hazır tutku albümüyle gitti. (yıl 1993 ilk ayları)
bir çok plakçıya dinletmesine rağmen kimse albümü beğenmedi. tam herşeyden vazgeçip erzurum’a döneceği sırada albüm elinde iskender ulus’a rastlayan ibrahim erkal yarım saatlik sohbetten sonra bugüne değin devam eden ve edecek olan ibrahim erkal – iskender ulus dosttuğu başlamış oldu.
tutku albümü çıkar çıkmaz garson olarak çalışmış olduğu merhaba restaurant’ta udi ve solist olarak çalışmaya başladı. 1994’de ikinci albümü “sira bende - aklimdasin” ı piyasaya çıkardı. televizyonların, radyoların kapısını bu albümdeki hit şarkılarıyla (insafsiz , kahretsin aklimdasin, sevmesende olur , bekarlik vs. ) açtı.
hemen ardı sıra tüm türkiye’yi saran “canisi” furyası başlamıştır. yani “gönlünüze talibim” adlı üçüncü albümü çıktı. bu albümde yalnizim , unutmayacağim, adam gibi , erzurum’a gel, bende isterem, a bebeğim gibi bir çok hit şarkı gündeme oturmuştur. canisi furyası ardı sıra bir çok şeyi beraberinde getirmiştir.
önce 90 dakikalık temel gürsu’nun yönettiği “canisi” filmi ardında yine temel gürsu’nun yönettiği 26 bölümlük “canisi” dizisi televizyonlarda reyting rekorları kırarak yayınlandı.
bu süre zarfında ibrahim erkal besteleri, şarkıları müzik piyasasında aranılan melodiler olmaya başladı. zeynep, murat yıldız, kader, hülya avşar, metin şentürk, ibrahim tatlıses, ayhan aşan, sanatçının eserlerini verdiği isimlerden bazıları oldu.
1997’de sirilsiklam adlı dördüncü albümü ile olağan üstü satış grafiği yakaladı. akabinde temel gürsu’nun yönettiği 32 bölümlük “sirilsiklam” dizisi ile başarısını devam ettirdi.
ve başarısını “de get yalan dünya”adlı beşinci albümü ile pekiştiren erkal bu albümde nasil sevmiştim, de get, sevin gönül gibi kendi eserlerinin yanısıra sari gelin , hele dadaş gibi halk türkülerini yorumladı.
başarılarını 2001 yılında çıkan “su gibi” albümü ile pekiştirdi.
yılların birikimi ile duygusal yapısının sonucunda 2002’de “ben bu şöhreti sevmedim” adlı şiir kitabı yayınlandı.
hobileri arasında araba kullanmak, müzik dinleyerek uyumak, doğayı gezmek ve görüntülemek yer almakta.. bunun akabinde fobileri ; yükseklik , uçağa binmek ve aşırı hızdır..
ibrahim erkal bir mevlana ve yunus aşığı olup her zaman bu felsefeyi şarkılarına ve hayatına yansıtmıştır.
müzik piyasasına
“mevlananin sevgisinden
yunus emre nefesinden
menfaatlerin ötesinden
geliyorum sira bende ...
diyerek girmiştir.
ayrıca ; “herkesin her şeyi olsun. ben sadece dost istiyorum.”, “sevmek güzel birşey amma , sevgiyi göstermek daha da güzel”, “menfaatlerin ötesindeyim.....beklerim.....” gibi tasavvufi sözlerinde sahibi ve savunucusudur.
son olarak ibrahim erkal’ı kendi ifadesi ile tanıtalım.
ben sanat çorbasinda bir kaşiğim
derya ben, okyanus benim.
ben güzel insana aşiğim,
mevlanayim, yunus benim....
son albümü “aşk name” ile sevenleriyle yedinci kez buluşan sanatçı üretime devam etti ve 8. albümü "gönül limanı" ile raflarda yerini aldı.en son "yüreğinden öpüyorum/gülüm" adlı albümü ile canısı müzik etiketiyle çıkarttığı albümden sonra ibrahim erkal yeni albümünün hazırlıklarının son çalışmalarını yapmakta...

Hiç yorum yok: